هواکش ها و فن های صنعتی

1399-04-20

در صنایع کشورهای توسعه یافته صنعتی حدود 15 درصد از برق مصرفی در الکتروموتورها توسط فن ها به مصرف میرسد.

فن آکسیال

1399-04-20

یکی از انواع هواکش صنعتی هواکش های آکسیال میباشد که خود به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند

تهویه هوای پارکینگ

1399-04-20

طراحی سیستم تخلیه دود به منظور کاهش غلظت ذرات خطرناک موجود در هوا در محوطه های بزرگ مانند پارکینگ ها ، تونل ها و سالن های صنعتی که دارای منابع آلاینده هوا می باشند بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

حذف کانال کشی در پارکینگ

1399-04-20

در تهویه آلاینده فضاهای بزرگ مانند پارکینگ های اتومبیل, [(a)|جت فن|/] ها جهت سیستم تخلیه دود پارکینگ نسبت به سیستم های سنتی کانال کشی ترجیح داده می شوند.

بدنه جت فن

1402-12-22

جت فن ها به دلیل استفاده از پروفیل ویژه در پروانه ها و فرم خاص بدنه ، توانایی رسیدن به سرعت های دورانی بالا و جابه جایی حجم زیادی از هوا در فشار بالا را دارا می باشند. به همین علت زمانی که نیاز به حجم هوادهی بالا در فضای کم مانند پارکینگ ها ، تونل ها و... داریم از جت فن ها استفاده نماییم.جت فن ها از سه بخش اصلی موتور الکتریکی ، پروانه و بدنه تشکیل می شوند

انواع جت فن

1399-04-20

به منظور استفاده بهینه از فضا و انرژی و هم چنین انجام تهویه مناسب در محیط هایی مانند پارکینگ ها و تونل ها استفاده از جت فن ها توصیه می شود.[(a)|جت فن|/جت-فن] ها با توجه به نحوه عملکرد ، میزان هوادهی و ابعاد از انواع مختلفی تشکیل می شوند که به اختصار به معرفی آن ها می پردازیم:

محاسبات سیالاتی (CFD)

1399-04-20

برای تهویه و تخلیه هوا در اماکنی مانند پارکینگ ها و تونل ها ، از [(a)|جت فن|/] ها استفاده می شود.به منظور انتخاب جت فن ها نیاز است که ابتدا محاسبات و شبیه سازی سیالاتی انجام گیرد. ابتدا می بایست میزان هوای مورد نیاز برای تهویه تعیین گردد و سپس با توجه به هندسه محل مورد نظر شبیه سازی سیالاتی و در نتیجه انتخاب جت فن ها انجام گردد. برای انتخاب جت فن ها باید موارد زیر را در نظر گرفت:

هواکش صنعتی

1399-04-19

سیستم های تهویه صنعتی معمولا برای هودها، کانال ها برای انتقال هوای آلوده، فیلترها، فن ها برای آگزاست و هوای تازه در نظر گرفته شده اند. در واقع هواکش صنعتی دستگاهی است که قابلیت جابه جایی هوا یا هوای آلوده به گاز و دود را دارا می باشد. دو طبقه بندی گسترده برای سیستم های انتقال هوا وجود دارد: تهویه اگزاست محلی و تهویه عمومی

هواکش سقفی سانتریفیوژ

1399-04-19

هواکش های سقفی سانتریفوژ عمومی ترین نوع هواکش سانتریفیوژ هستند. این نوع هواکش ها به نام های هواکش صنعتی قارچی، فن رادیال سقفی، فن سانتریفوژ پشت بامی، فن سانتریفیوژ پاورروف نیز می باشند.

انواع هواکش سانتریفوژ

1399-04-19

در یک هواکش سانتریفوژ ، هوا در جهت محور (عمود بر سطح پروانه) وارد پروانه شده و در جهت مماس بر پروانه از آن خارج می شود.

هواکش تخلیه دود هود ها

1399-10-14

بر اساس مبحث 14 مقررات ملی ساختمان هوای مورد نیاز هواکش تخلیه دود هود ها در مدت زمان کار آن باید تامین شود. بر حسب نوع دستگاه پخت و پز (نوع مصرف ) ، مقدار تخلیه هوای هودهای سه طرفه و چهارطرفه باید دست کم برابر مقادیر جدول زیر باشد.

انواع هواکش پشت بامی

1399-04-19

هر دو نوع هواکش پشت بامی دارای یک عدد کلاهک بر روی دستگاه هستند. هواکش پشت بامی سانتریفوژ نسبت به هواکش پشت بامی آکسیال دارای کاربرد بیشتری است. در حالت کلی مقدار صدای تولیدی نوع سانتریفوژ نسبت به آکسیال کمتر بوده و راندمان بیشتری نیز دارد. هواکش پشت بامی سانتریفوژ در تمامی صنایع کاربرد دارد اما نوع آکسیال بیشتر در مسکونی و اداری های کوچک و همچنین در کارخانجات صنعتی کاربرد بیشتری دارد.

محاسبه سطح مقطع شفت ها و سطح دمپرها در طراحی سیستم تخلیه دود پارکینگ F300

1399-04-19

برای [(a)| طراحی سیستم تخلیه دود پارکینگ F300|/] لازم است که بر اساس میزان دبی مورد نیاز برای تخلیه دود و میزان هوای جبرانی سطح مقطع شفت ها محاسبه شود. در محاسبه سطح مقطع شفت ها حتماً باید به محدودیت های معماری توجه لازم صورت گیرد. ( در این قسمت باید با در نظر گرفتن نظرات تیم مهندسی معماری به حالت مناسبی از نظر ابعادی و محل مناسب قرارگیری شفت رسید)

فن های سایلنسر نیروگاهی مکش و دهش-پروژه نیروگاه 29 مگاواتی سبا

1399-04-19

با توجه به این که نیروگاه ها دارای حجم بالایی از آلودگی صوتی می باشند، در انتخاب تجهیزات موجود در آن باید سعی کرد تا حد امکان میزان صدای تجهیزات را کاهش داد.

مزایای فن کابیندار

1399-04-19

در سسیتم هواکش های سانتریفوژ از نظر نوع پروانه به 2 صورت فوروارد و بکوارد تقسیم می شوند. این 2 دسته از نظر سیستم ظاهری به 2 نوع [(a)|فن کابیندار|/فن -کابیندار -] و فن های بدون کابین تقسیم بندی می شوند که هرکدام مزایا و معایب خود را دارا هستند.

توضیحات فن های سایلنسر نیروگاهی

1399-04-19

انواع نیروگاه ها از جمله نیروگاه های بخار ، گازی ، سیکل ترکیبی و... بایستی مجهز به سیستم تهویه و خنک کاری تجهیزات تولید انرژی باشند تا از احتمال قطع فرآیند تولید انرژی کاسته شود.سیستم تهویه مطبوع و خنک کاری نیروگاه موظف است تا با محافظت دمایی تجهیزات و تامین هوای تازه برای پرسنل و نگه داشتن شرایط محیطی مناسب در فرآیند کاری نیروگاه ، شرایط تولید انرژی را بهبود بخشد.

طریقه محاسبه دبی حجمی و افت فشار هواکش ها

1399-04-19

ابتدا حجم فضای مورد نیاز (طول × عرض × ارتفاع) فضایی که باید با هواکش تهویه شود را محاسبه و با در نظر گرفتن استاندارد ضریب تعویض هوا، هوادهی مورد نظر را به دست می آوریم. (Q = m3/h) افت فشار استاتیک را با توجه به ابعاد و طول کانال، از منحنی مربوطه تعیین می نماییم.

طراحی سیستم تخلیه دود پارکینگ F300 شرکت مکش و دهش

1399-04-19

شرکت تهویه تاسیسات مکش و دهش در زمینه سیستم تهویه و مدیریت دود پارکینگ، شامل طراحی سیستم تخلیه دود پارکینگ F300 ، و شبیه سازی دینامیکی (CFD) در سناریو های مختلف غلظت CO و حالت حریق، تامین تجهیزات از جمله اسموک فن، ساپلای فن، جت فن های آکسیال و سانتریفوژ کامپکت، موتور دمپر، CO سنسور، تابلو های قدرت و برنامه نویسی PLC و همچنین نظارت و اجرا به صورت EPC فعالیت نموده و عملا این مجموعه تمامی خدمات مرتبط با سیستم تهویه پارکینگ و تخلیه دود در زمان حریق را به صورت یک پکیج کامل ارائه میدهد.

طراحی سیسستم تخلیه دود پارکینگ F300

1399-04-19

طراحی سیستم تخلیه دود در پارکینگ باید به شکل یک بسته کامل با سناریو های وضعیت تخلیه دود و حریق باشد، که از تشخیص دهنده های آلاینده و موقعیت حریق و هشداردهنده ها شروع شده و تا سیستم های کنترل دور ، دمپرها، تابلو برق و فن ها را شامل شود.

سرعت مجاز در کانال هواکش ها

1399-04-19

هوارسانی یکی از روش های متداول تامین آسایش در یک محیط است.هوارسانی با هدف های سرد یا گرم کردن هوا، رطوبت گیری و یا رطوبت زنی ، از بین بردن آلودگی هوا و ... انجام می شود. کانال ها یکی از مهمترین اجزای سیستم هوارسانی محسوب می شوند. کانال، محفظه ای برای عبور هوا است، که وظیفه انتقال هوای سرد یا گرم شده رطوبت گیری یا رطوبت زده شده و .. به محیط را برعهده دارد. کانال تهویه مطبوع باید به گونه ای انتخاب شود که مقدار هوادهی مورد نیاز (محاسبه شده ) را تامین کند و سطح مقطع کانال نیز باید به نحوی انتخاب شود که سرعت هوای مناسبی در آن به وجود آید.

زون بندی در طراحی سیستم تخلیه دود پارکینگ F300

1399-04-19

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در طراحی سیستم تخلیه دود پارکینگ F300 زون بندی فضای پارکینگ است. زون دود، منطقه ای مشخص در یک پارکینگ است که با استفاده از موانع مناسب ، از حرکت دود احتمالی تولید شده در آن به مناطق مجاور جلوگیری می شود.

روش استفاده داکتولاتور برای محاسبه ابعاد کانال هواکش

1399-04-19

داکتولاتور یک محاسبه گر دستی می باشد که با داشتن مقدار حجم هوای عبوری از کانال (بر اساس حجم هوای هواکش)و داشتن یکی از سه پارامترمیزان افت فشار در 100 فوت کانال ، ابعاد کانال دوار و یا ابعاد کانال مستطیلی دو پارامتر دیگر را تعیین نمود.

حجم هوای تهویه در طراحی سیستم تخلیه دود پارکینگ F300

1399-04-19

یکی از مهمترین پارامترها در [(bold)| طراحی سیستم تخلیه دود پارکینگ F300] محاسبه میزان دبی مورد نیاز برای تخلیه دود و میزان هوای جبرانی میباشد. بر اساس محاسبات این پارامترها ظرفیت های فن ها و ابعاد کانال ها و دمپر ها محاسبه می شود.

جت فن پارکینگی

1399-04-19

انجام تهویه مناسب به منظور کاهش غلظت ذرات خطرناک موجود در هوا در محوطه های بزرگ مانند پارکینگ ها که دارای منابع آلاینده هوا می باشند بسیار مهم می باشد. در تهویه این اماکن از جت فن های پارکینگی به منظور کنترل جریان هوا و جلوگیری از پراکندگی آلاینده ها استفاده می شود. جت فن ها به دلیل استفاده از پروفیل ویژه در پروانه ها و فرم خاص بدنه ، توانایی رسیدن به سرعت های دورانی بالا و جابه جایی حجم زیادی از هوا در فشار بالا را دارا می باشند. به همین علت زمانی که نیاز به حجم هوادهی بالا در فضای کم مانند پارکینگ ها داریم از جت فن های پارکینگی استفاده می کنیم.

تخلیه هوای پارکینگ و طراحی و شبیه سازی CFD

1399-04-20

در طراحی سیستم های تخلیه دود پارکینگ، پس از انجام کلیه مراحل طراحی و مشخص کردن جانمایی سیستم های تشخیص دهنده، محل تابلو های کنترلی و نهایتا محل و زاویه قرارگیری جت فن ها و دریچه ها و فن های اصلی اگزاست و ساپلای ، باید برای اطمینان از صحت طراحی، روشی به کار گرفته شود که پارامترهای طراحی چک گردد

تاخیر در راه اندازی جت فن F300

1399-04-20

همانطور که در بحث هدف از طراحی سیستم تخلیه دود پارکینگ F300 توضیح داده شد یکی از هدف های مهم در استفاده از جت فن F300 فراهم کردن مسیری برای فرار ساکنین از محل حریق است و همانطور که گفته شد راه اندازی اتوماتیک جت فن ها گاهی با بر هم زدن لایه های دود باعث ایجاد اخلال در فرار ساکنین می شود به همین منظور باید تاخیر مناسبی برای فرار ساکنین در نظر گرفته شود

بویلر

1399-04-20

بویلر وسیله تهیه سیال گرم در سیستم های گرمایش مرکزی آبی و بخاری است.دیگ ها را می توان از تظر عملکرد در سه گروه عمده دیگ های آب گرم , آب داغ و بخار طبقه بندی نمود و از نظر جنس مصالح در دو گروه چدنی و فولادی قرار داد.

برج خنک کن

1399-04-20

برج خنک کن دستگاهی است که حرارت اضافی تجهیزات تهویه مطبوع را می گیرد و آن را به محیط منتقل می کند

کانالکشی سیستم های تهویه مطبوع

1399-04-20

در اکثر سیستم های تهویه مطبوع به منظور انتقال سرما و گرما ویا تهویه هوای داخلی و تامین هوای تازه ساختمان از سیستم کانالکشی استفاده می شود.با توجه به نوع طراحی و کاربری کانال ها می توانند جنس های مختلفی داشته باشند که از پرکاربرد ترین آن ها کانال های گالوانیزه ، آلمینیوم ، کانال های پیش عایق ، فلکسیبل ، پارچه ای ، پلاستیکی ... می باشند که به اختصار به آن ها می پردازیم.

اگزاست فن سانتریفوژ

1399-04-20

در یک [(a)|اگزاست فن سانتریفوژ|/اگزاست-فن-سانتریفوژ] ، هوا در جهت محور (عمود بر سطح پروانه) وارد پروانه شده و در جهت مماس بر پروانه از آن خارج می شود. اگزاست فن سانتریفوژ می تواند از هر 3 نوع بکوارد ، فوروارد ، رادیال باشد .

اگزاست فن پارکینگ F300

1399-04-20

بر اساس ضوابط آتشنشانی برای ساختمان هایی که تعداد زیرزمین های آنها سه طبقه و بیشتر باشد و یا مساحت هر طبقه از زیرزمین های آن بیش از 500 متر مربع باشد، باید دارای سیستم تهویه پارکینگ باشند. یعنی باید به روش مکانیکی هوای آلوده از سیستم تخلیه و هوای تازه به سیستم دمیده شود.